(O recenzie client)

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp

Stoc epuizat

Descriere

În cartea sa, Geta Dumitriu ne înfățișează o lume care, deși străină și îndepărtată în timp și spațiu, ne devine accesibilă prin claritatea prezentării și mai ales prin empatia pe care autoarea reușește să ne-o transmită. În plus, descoperim adevărul că omul este, pînă la urmă, indiferent de coordonatele culturale și mai ales religioase, aceeași ființă moral fragilă și că punerea unui început nou pe pămînt nou nu-i garantează eliberarea de vulnerabilitățile de care fuge atît de departe. De aceea, atmosfera și personajele cărții ne fascinează și ne devin pînă la urmă chiar dragi. E un excelent exercițiu pentru aceia care acceptă mai greu diversitatea, iar pentru mințile deschise, o adevărată sărbătoare. Deși nu a fost planificat, în mod providențial această carte apare în anul celui de al patrulea centenar al expediției vasului Mayflower, care i-a dus pe primii puritani în America (1620). Monica Broșteanu

Priviți prin lupa doamnei Geta Dumitriu, puritanii apar într-o lumină plăcută, fermecătoare chiar. Socotiți adesea habotnici, ba chiar eretici, într-o sumedenie de contexte eclesiale, acești creștini protestanți reformați ne sînt zugrăviți în culori realiste, atît în sînul Bisericii Angliei, cît și pe tărîm american. Tocmai am lăsat din mînă o carte frumoasă, scrisă fără patimi confesionale sau partizanate dogmatice; o carte în care istoria Bisericii se îmbină natural cu o teologie înțeleasă temeinic și prezentată într-o manieră uluitor de francă – și, totuși, caldă, îmbietoare, vădit încurajatoare (cu atît mai mult cu cît evidențiază frust, dar categoric, rolul vital al femeilor puritane în dezvoltarea istorică și dogmatică a întregii confesiuni). Mă văd nevoit să recunosc – nu cu puțină încîntare – că o carte bună, cum e cea de față, nu e în primul rînd apanajul cercetătorului specializat, ci mai degrabă a celui interesat. Corneliu C. Simuț

Caracteristici

An apariție: 2020

Pagini: 496

Format: 145 x 205

ISBN:978-606-9659-04-5

Colecția: Historia

Despre autor

Geta Dumitriu

Absolventă, promoţia 1959, a facultăţii de filologie (secţia engleză) a Universităţii Bucureşti, a luat doctoratul în 1973 cu o teză din literatura americană (Henry James). Profesor titular la Universității București pînă în 2004, a predat cursuri de literatură engleză şi americană. Din lucrări: American Literature. The Nineteenth Century, TUB, 1985; Tangled Selves. A Study of American Fiction in the 1890s, EUB, 1998. A colaborat la mai multe volume publicate în ţară şi străinătate. Autoare de prefeţe şi postfeţe pentru opere din literatura americană şi engleză transpuse în româneşte.

1 recenzie pentru Puritani și puritane. Noi începuturi pe pămînt nord-american

1. Crăciun Alexandru Valentin

O carte excelentă pe care o așteptam demult, fiindcă umple un gol. Și prețul e tentant. Doar că sunt dezamăgit de faptul că nu există și în format electronic (epub sau pdf), fiindcă am biblioteca doldoră de cărți și nu mai e loc.

Adaugă o recenzie

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *